Save the day!

Tjabba!

som sagt har jag varit i holm seda nyår tills igår, och jag saknar redan holm.. saknar skotern, saknar sandra, saknar seppo johanna & hannes, saknar guitar hero!

Men, får ju inte glömma att jag har ett bra liv här också, men när man är på landet så är det så skönt, det är tyst och lugnt och man blir lugn själv.. inte den där stressen som brukar smyga sig på en.. utan på landet är det perfekt!
Igår när jag kom hem så gick jag upp på rummet, och blir chockad, mamma var där inne, och ännu mer chockad blev jag när jag fick se garderoben, då hade hon städat och rensat den, tack men jag vil göra sånt själv helst, men de blev bra ändå, tack mamma!
Ikväll blir det en kväll fylld med filmtittande, ska nog gå igenom mina dvd-filmer och plocka ut typ 4-5 st som jag ska kolla på :) lite filmmaraton sådär, med mig själv dock :(
Imorron blir det en bra dag då jag ska kliva upp ganska tidigt och börja med en smörgåstårta, som jag ska bjuda vickan och min familj på :)
sedan efter maten så åker mamma,pappa&syrran på hockey medans jag tar hem vickan, stina, johannaK, och jessica för att kolla på hockey i tvsofforna, under hockeyn ska vi gotta oss med lite chips, popcorn och nån bärs blire väl också.
Efter hockeyn får vi väl se om någon stannar för att lira lite chicago eller om jag blir själv..
Som vissa av er vet så är det JVM och finalen visas på teve under natten så det blir en lång dag/kväll/natt för mig imorron, lär nog vara mör på tisdag, men då ska jag passa på att sova mesta delen av dagen eftersom skolan börjar på onsdag och då vill man vara riktigt utvilad!

Jag känner att jag har saknat min blogg riktigt mycket, gillar att skriva av mig och säga vad jag tycker och tänker, men, ja ibland har jag inte så mycket att tala om, så då blir det inget bloggande, men nu i denna stund var det skönt..

Kom på nu att jag inte har berättat om vad jag gjorde under nyår och resterande dagarna i holm!
Jag va iallafall uppe i holm som sagt och var där med sandra, alex, simon, anne, micke, och markku, och vi åkte till seppo, johanna och hannes för att ha en trevlig kväll, vilket det också blev.
Vi åt god mat som bestod av Potatisgratäng, kyckling filéer och sallad, riktigt gott.
Efter maten satte lirandet av Gutiar Hero igång, och jag kunde nästintill inte slita mig där ifrån, jag var som STUCK you know ;)
Efter en stund vare kaffe för dom som ville, med en snaps såklart, men jag sket i kaffet och tog snapsen bara.
"Fischermanfriendslakritsshot" var faktiskt rätt okej.
Därefter var det mer GH lirande. ojoj, mina ögon mådde INTE bra, nästintill rödsprängda!

Vid 2-tiden var det dags att röra sig hemåt, när vi väl var hemma så stog jag och sandra ute i ca en halvtimme och surrade, innan vi sade godnatt och gick och la oss i varsin stuga.

Nyårsdagen började kl 11 för mig då sandra knackade på min dörr och väckte mig :P
Klev utanför dörren och det är snorkallt ute!  Trodde jag skulle frysa arslet av mig!
Kommer faktiskt inte ihåg vad vi gjorde under den dagen, men en skotertur vet jag att det blev, just ja Anne, micke, simon och markku åkte hem och skulle sova hemma natten till fredag, så jag, sandra och alex var själva, vi lagade mat, vi kollade på teve, tog det bara lugnt.
På fredagen så var jag och sandra bort till hennes faster Anneli en sväng, fick lite fika där och sen noppade hon mina ögonbryn som blev jättefina :) på eftermiddagen kom anne, micke och simon upp också igen.
på kvällen var vi hos seppo, johanna & hannes, igen, blev bjuden på varm choklad och brownies, jättesmarriga! :D
Vid 22 tiden åkte vi hem med skoter och våran roliga natt började, jag och sandra spelade poker medans simon, andré och alex spelade tvspel, sen spelade alla "med andra ord" och jag och sandra vann överlägset!
vid halv 3 gick jag till den andra stugan och la mig.. skööönt, vaknade kl 8 nästa morgon eftersom jag och sandra hade bestämt att vi skulle upp tidigt och  hitta på nånting innan jag skulle åka hem, men hon klev inte upp helle, nejnej, jag gick in till storstugan där anne och micke redan hade klivit upp så jag satte mig och fikade med dom, sen gick jag ner och väckte sandra& alex runt halv 10 men de va bara sandra som klev upp.
kollade lite på teve innan jag åkte hem vid halv tolv med johanna som skulle till stan. så jag satt bak med lillfisen hannes. han sov en stund men sen vaknade han och jag var väldigt intressant då för han.. :P

ja de va min lilla nyårshelg i holm de :) nu har jag skrivkramp i fingrarna  så jag kan knappt lyfta ett finger längre, men nu har du iallafall lite och läsa johanna, som jag sa till dig nyss, detta är nog mitt längsta blogginlägg nånsin  :)
hoppas nån orkar läsa :)

slänger in en asbra låt också :)

Kommentarer
Postat av: mumsan

KUNG!!!

2009-01-04 @ 17:12:28
URL: http://mumsans.blogg.se/
Postat av: josse

good! :)

2009-01-04 @ 17:48:09
URL: http://trasigfot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0