dust in the wind

blåser, blåser och blåser...

inget bra väder idag, och det är lite tråkigt för jag hade verkligen sett fram emot att få lägga mig i solen och få färg för sista gången (?) i sommar..
det är den 17 augusti och gröna träd, men knappt någon sol och ingen värme.. ska det vara så? vi kommer säkert få vinter i oktober redan..suck

idag, har jag inte gjort så mycket, vaknade runt elva, då stina ringer och frågar om jag ska hänga med till selånger, men jag va tvungen att vara hemma eftersom syrran inte får vara hemma själv, speciellt inte när hon ligger i feber.
jag har smittat ner min familj, förutom mamma.. själv har jag klarat mig ifrån feber, tror jag iallfall, men jag har skitmkt hosta och är snorig. igår morse hostade jag blod så blev lite rädd, men sen kom jag på mig själv att jag snarkar ju på natten så halsen kanske har blivit torr och sen tar jag i när jag hostar, så det är nog därför..
iallfall, så gick jag ut vid fyrasnåret ungefär och bytte bur till Nellie.. Hon kanske ska säljas till en tjej som bor i Skåne.. men det blir nog bra eftersom hon är uppfödare..
kom in bara för en liten stund sen och nu har jag fixat en god tacotallrik, dock utan bröd eller nachos, eftersom jag och resten av familjen går på sån där äckel GI-metoden.. men det funkar ju iallafall, sen förra onsdagen har jag gått ner 6 kg så är nog rätt nöjd =) men I'll keep going down!
ikväll kanske stina kommer hit en stund och ser på film med mig om det inte blir för sent vill säga eftersom hon ska börja jobba nu imorron och jobba veckan ut.
och nu när jag skrev det där kom jag att tänka på att det bara är en vecka kvar tills skolan börjar! fast alla treor börjar på tisdagen kl ett, bara för att vi är bäst! och sen är det bara nio månader kvar så tar vi studenten! oherregud! vad tiden går fort!

imorron ska jag på barnkalas/middag hos mina låtsas tremänningar. Lillstumpan Nora fyller ju år! och jag har inte köpt något än?! ojoj! äh, hon får väl en dunderkram och en puss så blir hon glad, eller aa, hon blir ju glad bara jag kommer dit, så jag är nog hennes present :D haha!

och kl sju imorse åkte min bästaste vän till Spanien. vickan lämnade mig ensam här i äckelsundsvall bland dårar och rat.. fast jag lämnade ju henne när jag va i skåne så det får väl gå för den här gången då! men saknar henne redan! och vi kommer ju inte kunna ringa till varann heller eftersom det är så dyrt, men hon sa att hon skulle logga in på msn nåt där nere så vi kan snacka.. så det är ju bra =) STOR KRAM TILL VICKAN!<3


jaja, nu ska jag hoppa in i duschen och sedan göra en kopp te för min kära lilla hals.. =)

PUSS


Kommentarer
Postat av: Spanjorskan

haha :D jag var inne men då är ju inte du inne lillfisen!

2008-08-18 @ 13:51:47
URL: http://underthegun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0